بسیج دانشجویی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران

بسیج دانشجویی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران

الیه یصعد الکلم الطیب... (فاطر، 10)
یحرفون الکلم عن مواضعه و نسوا حظا مما ذکروا به... (مائده، 13)
خداوند به من گفت: «ای ارمیا! چه می‌بینی؟» گفتم: «شاخه‌ای از درخت بادام»
گفت: «نیکو دیدی. من آن‌جا کلام خود را خواهم رساند.»
(باب اول کتاب ارمیای نبی؛ اسفار عهد عتیق)
::.
دانشجو موذن جامعه است. اگر خواب بماند، نماز امت قضا می‌شود. - شهید بهشتی -

  • کتاب بخوانیم

    http://bayanbox.ir/view/8442616925490475190/mketab3.png

    محمد قدری بی‌پروا بود، یا بی‌دغدغه؛ و این رسمِ آن روزگار نبود. ابراهیم دوست نداشت که سرِ پاسخ‌های گه‌گاهیِ پسر‌، بالا باشد. به همین دلیل، از گفتگوی با او اکراه داشت، یا بیم - گرچه محمد آموخته بود که در نهایتِ ادب سخن بگوید؛ و در ادبِ بی‌اظطراب، برای مخالفانِ کمتاب، زهری هست.
    آخرین نظرات
    • ۲۳ بهمن ۹۴، ۱۳:۴۹ - سیده فاطمه هاشمی
      سلام

    به همت بسیج دانشجویی دانشکده داروسازی، مراسم یادواره شهدای مدافع حرم با تجلیل از خانواده شهیدان کریمی و یزدانی در تالار رازی این دانشکده برگزار شد.

    به گزارش روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، این مراسم ساعت 15 روز سه‌شنبه 4 مهر 95 در تالار رازی دانشکده داروسازی برگزار شد.
    در ابتدای مراسم دکتر شریف‌زاده، رئیس دانشکده داروسازی با عرض خیرمقدم به حضار و تسلیت به مناسبت ایام محرم و فرارسیدن شهادت امام سجاد (علیه‌السلام) ، قیام امام حسین (علیه‌السلام) را قیام ایثار و گذشت دانست و گفت: ایشان برای استوار سازی پایه‌های دین و امربه‌معروف و نهی از منکر جهاد کرد.

    وی با اشاره به اینکه جنگ با کفار و سلفی‌ها از زمان آغاز اسلام وجود داشته و همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: شهادت از مقدس‌ترین و زیباترین واژه‌هایی است که در مکاتب معنوی الهی وجود دارد، به‌طوری‌که پیامبر اسلام می‌فرمایند برترین مرگ، شهادت درراه خدا است.
    دکتر شریف‌زاده در پایان سخنان خود گفت: در این دانشکده شهدای عزیز و گران‌قدری را فدا کردیم و امیدواریم بتوانیم در مسیر این شهدای گران‌قدر گام برداریم و وظایف خود را به لطف الهی به‌خوبی انجام دهیم.

    بخش دیگری از این مراسم به شعرخوانی قاسم صرافان، شاعر آیینی و توانمند کشورمان در باب شهادت امام حسین (علیه‌السلام) ، امام سجاد (علیه‌السلام) و شهدای مدافع حرم اختصاص یافت.
    در ادامه مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عیسی زاده، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، ضمن خیرمقدم به حضار و خانواده‌های شهدای مدافع حرم و درود به شهدای اسلام و مدافع حرم، گفت: شهدای گران‌قدر مدافع حرم بار دیگر مظلومیت مکتب تشیع را برای جهانیان اثبات کردند.
    وی در ادامه به تأثیر شهدا بر عالم از منظر قرآن اشاره کرد و گفت: شهدا هم در حیات جاودانه‌اند و هم احیاگر جامعه انسانی و بشری هستند.
    عضو هیئت‌علمی مرکز علوم قرآن، حدیث و طب دانشگاه در ادامه با اشاره به آیات 6 و 7 سوره حمد گفت: ما مکرراً در نمازمان در سوره حمد می‌خوانیم، «اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِیمَ»، «ما را به راه راست هدایت فرما» و همچنین «صِرَاطَ الَّذِینَ أَنْعَمْتَ عَلَیْهِمْ غَیْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَیْهِمْ وَلَا الضَّالِّینَ»، «راه آنان که به آن‌ها انعام فرمودی، نه راه کسانی که بر آن‌ها خشم فرمودی (قوم یهود) و نه گمراهان (چون اغلب نصاری)». منظور از این متنعمین در این آیه به قول علامه طباطبایی که در مسیر مستقیم می‌باشند، انبیای الهی و شهدا هستند.

    وی در ادامه سخنان خود گفت: سیدالشهدا (علیه‌السلام) با تمام آگاهی، شهادت درراه خدا را پذیرفت و شهادت ایشان ویاران بزرگوارشان در عاشورا از عوامل تأثیرگذار در تاریخ است و تا قیامت آثار خون شهدای کربلا باقی خواهد ماند.
    مسئول نهاد در ادامه با اشاره به سخن امام راحل که می‌فرماید «شهادت باعث زنده ماندن انقلاب تا ابد است»، عنوان کرد: امروز هم خانواده‌هایی هستند که حاضرند برای زنده نگه‌داشتن مکتب تشیع و اسلام، جان خود و فرزندانشان را فدا کنند و این همان مسیر احیاگری شهدا است که امروزه تأثیر آن را بر عالم مشاهده می‌کنیم.
    وی در پایان سخنان خود گفت: جایگاه و مرتبه ویژه‌ای که این شهدا دارند، این است که در پایان این مسیر به مقام رفاقت و تقرب با خدا می‌رسند.
    در ادامه مراسم دکتر سعدالله زارعی، استاد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی و کارشناس مسائل بین‌المللی، ضمن خوشامدگویی به حضار و خانواده محترم شهدای مدافع حرم و درود و رحمت بر شهدای عزیز گفت: شهدای ما با ایثار خون خودشان راه پرفروغ اسلام ناب محمدی را به روی ما و بقیه ملت‌ها باز کردند و هیچ‌چیز به‌اندازه خون شهید اسلام را موردحمایت قرار نداده است.

    وی در ادامه سه جهت‌گیری و جریان را در عرصه تحولات منطقه‌ای موردبررسی قرارداد و گفت: اولین جریان، جریانی است که آمریکا و غرب دنبال می‌کند. دومین جریان را گروه‌های تکفیری و سومین را انقلاب اسلامی و شهدای عزیز ما دنبال می‌کنند و نقاط مشترک این سه جریان این است که می‌خواهند شرایط را در منطقه تغییر دهند.
    وی در ادامه گفت: در اولین جریان که شامل آمریکا و دولت‌های وابسته به آن است، می‌خواهند خاورمیانه و مرزهای جدیدی بر اساس قومیت و مذهب در آن به وجود بیاید. جریان دوم که داعش حامی آن است بیان می‌کند که باید بر اساس خلافت و عمارت منطقه جدیدی به وجود بیاید و این خلافت بایستی بازتولید شود. تئوری این جریان برای امر خلافت، شامل حذف انسان‌ها و کشتن آن‌ها است و خلافت برای داعش ابزاری برای به انقیاد درآوردن مردم و ایجاد حکومت است.
    وی با اشاره به این نکته که جنس خلافت موردنظر داعش از جنس خلافت بنی امیه است، گفت: یکی از رهبران این جریان درجایی می‌گوید ما باید بنی‌امیه را احیا کنیم و کاری که یزید نتوانست در کربلا انجام دهد، به اتمام برسانیم و نسل خاندان علوی را از بین ببریم.
    دکتر زارعی با اشاره به اینکه جریان سوم، جریانی است که شهدای ما و جبهه مقاومت پیرو آن هستند، اظهار داشت: تفکر حاکم بر جریان مقاومت این است که ما باید بر اساس همدلی و اتحاد و هم‌افزایی جلو برویم و شرایط سیاسی در منطقه را بازتعریف کنیم و بر این اساس باید روش‌های جدیدی در منطقه حکم‌فرما شود.
    وی در ادامه سخنان خود گفت: حسی که امروز مردم عراق و سوریه به ایران دارند، مثل حسی است که یک برادر به برادر دارد و آن‌ها به ایران به چشم یک دفع‌کننده خطر و تهدید برای کشورشان نگاه می‌کنند و این همان چیزی است که شهدای مدافع حرم پرچم آن را بلند کرده‌اند. این مسئله‌ای است که اساس و نقشه‌های کشورهای ظالم و زورگو را تهدید می‌کند و هر شهید اثر خودش را در جامعه می‌گذارد.
    دکتر زارعی در پایان سخنان خود گفت: باید بدانیم از هر قطره خون هر یک از این شهدا یک لشکری از آمریکا به‌هم‌ریخته است.

    در ادامه مراسم، پدر گرامی شهید کریمی با سرودن اشعار و خواندن مرثیه سیدالشهدا (علیه‌السلام) حضار را به فیض رساند و ضمن بیان خاطره‌ای گفت: مادر شهید کریمی بعد از شهادت ایشان بسیار بی‌قراری می‌کرد تا اینکه شهید به خواب یکی از خدام امام رضا علیه‌السلام می‌رود و در عالم خواب مادرشان را از بی‌قراری نهی می‌کنند و به حمدالله مادر شهید پس‌ازاین اتفاق بسیار آرام شده‌اند.
    همسر شهید یزدانی با تأکید بر اینکه اسلام بدون ولایت معنایی ندارد، اظهار داشت: ولایت، نعمتی گران‌قدر است و شهدای مدافع حرم حامی و مدافع ولایت هستند.



    وی افزود: مدافع حرم از تمامی منافع خود می‌گذرد و خودش را فدای دفاع از ناموس و اسلام می‌کند و بعد از شهدا وظیفه ما است که رهروی راهشان باشیم تا ان‌شاءالله امام زمان (عج) از ما راضی و خشنود باشند.

    در ادامه از والدین معزز شهید کریمی و همسر شهید یزدانی، به نمایندگی از شهدای مدافع حرم تجلیل به عمل آمد و هدایایی به این بزرگواران اهدا شد.
    اهدای جایزه به دو نفر از شعرای دانشجو و اجرای مراسم قرعه‌کشی از بین حضار و اهدای هدیه به سه نفر از آن‌ها پایان‌بخش این مراسم بود.

    نظرات (۱)

    سلام! این اولین نظر من است، بنابراین من فقط می خواستم فریاد بزنم و بگویم
    من واقعا از خواندن پست های شما لذت می برم. آیا می توانید سایر وبلاگ ها / وب سایت ها / انجمن هایی که با موضوعات مشابه در ارتباط هستند را توصیه کنید؟
    متشکرم!
    پاسخ:
    سلام
    تشکر از شما
    در بخش لینک های وبلاگ موجود هست

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">