بسیج دانشجویی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران

بسیج دانشجویی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران

الیه یصعد الکلم الطیب... (فاطر، 10)
یحرفون الکلم عن مواضعه و نسوا حظا مما ذکروا به... (مائده، 13)
خداوند به من گفت: «ای ارمیا! چه می‌بینی؟» گفتم: «شاخه‌ای از درخت بادام»
گفت: «نیکو دیدی. من آن‌جا کلام خود را خواهم رساند.»
(باب اول کتاب ارمیای نبی؛ اسفار عهد عتیق)
::.
دانشجو موذن جامعه است. اگر خواب بماند، نماز امت قضا می‌شود. - شهید بهشتی -

  • کتاب بخوانیم

    http://bayanbox.ir/view/8442616925490475190/mketab3.png

    محمد قدری بی‌پروا بود، یا بی‌دغدغه؛ و این رسمِ آن روزگار نبود. ابراهیم دوست نداشت که سرِ پاسخ‌های گه‌گاهیِ پسر‌، بالا باشد. به همین دلیل، از گفتگوی با او اکراه داشت، یا بیم - گرچه محمد آموخته بود که در نهایتِ ادب سخن بگوید؛ و در ادبِ بی‌اظطراب، برای مخالفانِ کمتاب، زهری هست.
    آخرین نظرات
    • ۲۳ بهمن ۹۴، ۱۳:۴۹ - سیده فاطمه هاشمی
      سلام

    به همت واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشکده پزشکی، سوگواره بانوان عاشورایی (همایش "ما رأیت الاّ جمیلا") با حضور همسران شهدا و جانبازان مدافع حرم و بیانات استاد رجبعلی در تالار عزلت این دانشکده برگزار شد.

    این مراسم ساعت 15 روز سه‌شنبه، 18 آبان‌ماه به صورت همایش ویژه خواهران در تالار عزلت دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

    در آغاز برنامه استاد رجبعلی، مدرس مدرسه قرآن دانشگاه، با اشاره به فرازهایی از زیارتنامه حضرت زینب به تبیین جایگاه ایشان در اسناد به جا مانده تاریخی پرداختند. ایشان ضمن تطبیق فرازهای زیارت با متنون برخی اسناد معتبر شیعی و با بیان اینکه بیشتر اسناد صرفا به برهه‌ی محدودی از تاریخ که معطوف به حوادث کربلا و اندکی پس از آن وقایع است محدود می‌شوند، بر لزوم شناخت بیشتر و درک مفاهیم این عبارات با تکیه بر منابع وحی  تاکید کردند. "زینب کبری(س) یک خانم، یک همسر و یک مادر بود که در همین دنیا با تمام مختصات آن زندگی می‌کرد. این امر عظمت شخصیت این بانوی بزرگوار را در نحوه مواجهه با رویدادهای مختلف چند برابر می‌کند." در ادامه با پرداختن به حدیثی از حضرت رسول(ص) در لزوم الگوبرداری زنان عالم از حضرت زهرا(س) و اشاره به القاب تمام زنان اسوه در قرآن کریم، فرمودند: با بررسی اجمالی فضایل ذکر شده به این می‌رسیم که تمام این صفات یکجا در حضرت زهرای مرضیه وجود دارند و این دلیل اصرار پیامبر اسلام بر الگوبرداری از ایشان است و در این الگوبرداری کسی از حضرت زینب(س) برتر و جلوتر نیست.

    در ادامه، با حضور همسران محترم شهدا و جانبازان مدافع حرم، بخشی از برنامه به گفت و گو با ایشان و پاسخ به سوالات دانشجویان در این زمینه اختصاص یافت. طی این گفت و گو، همسر شهید مدافع، محمد آژند، با بیان نحوه مواجهه خود با اعزام و شهادت همسرشان بیان کردند: محمد یک فرشته بود، اما وقتی بدانی همسر و فرزند همگی امانت خدا هستند می‌توانی به راحتی از آن‌ها بگذری.

    ایشان همچنین در پاسخ به سوالات دانشجویان در زمینه شایعات موجود در جامعه پیرامون اعزام مدافعان، فرمودند: اینکه همه‌ی زندگی آدم بعد از چهارده سال زندگی مشترک و دو یادگار از همسر دیگر کنار آدم نباشد، آن هم همسری که به گفته‌ی مقام معظم رهبری در زمان حیاتشان هم از اولیای الهی هستند، بسیار سخت است و سختی نبودشان با وجود این حرف‌ها صد برابر می‌شود. من بعد از شنیدن این حرف که شهدا به خاطر پول رفته‌اند، گفتم کدام لحظه‌ی بچه‌های من در نبود پدرشان با این چیزها جبران می‌شود؟

    در ادامه با بیان اینکه شهدا بدون هیچ نیاز مالی و با وجود داشتن بهترین زندگی‌ها و عشق به خانواده‌شان، به خاطر عشق بزرگتری از تمام دارایی‌های مادی و معنوی‌شان گذشتند، گفتند: ما زمانی آرام می‌شویم که به این نگاه می‌کنیم که این نگاه و انتخاب خدا بوده و ما را نیز در کنار همسرانمان انتخاب کرده است.

    این همایش با اهدای لوح یادبود به همسران معزز مدافعان حریم آل الله پایان یافت.

    نظرات (۰)

    هنوز هیچ نظری ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">